Mark build test makefiles as being incompatible with parallel make builds, as they...
[pub/USBasp.git] / LUFA / Drivers / Board / LEDs.h
index b89cffe..21f89aa 100644 (file)
@@ -1,13 +1,13 @@
 /*
              LUFA Library
 /*
              LUFA Library
-     Copyright (C) Dean Camera, 2011.
+     Copyright (C) Dean Camera, 2012.
 
   dean [at] fourwalledcubicle [dot] com
            www.lufa-lib.org
 */
 
 /*
 
   dean [at] fourwalledcubicle [dot] com
            www.lufa-lib.org
 */
 
 /*
-  Copyright 2011  Dean Camera (dean [at] fourwalledcubicle [dot] com)
+  Copyright 2012  Dean Camera (dean [at] fourwalledcubicle [dot] com)
 
   Permission to use, copy, modify, distribute, and sell this
   software and its documentation for any purpose is hereby granted
 
   Permission to use, copy, modify, distribute, and sell this
   software and its documentation for any purpose is hereby granted
@@ -63,7 +63,7 @@
  *
  *  \note To make code as compatible as possible, it is assumed that all boards carry a minimum of four LEDs. If
  *        a board contains less than four LEDs, the remaining LED masks are defined to 0 so as to have no effect.
  *
  *  \note To make code as compatible as possible, it is assumed that all boards carry a minimum of four LEDs. If
  *        a board contains less than four LEDs, the remaining LED masks are defined to 0 so as to have no effect.
- *        If other behaviour is desired, either alias the remaining LED masks to existing LED masks via the -D
+ *        If other behavior is desired, either alias the remaining LED masks to existing LED masks via the -D
  *        switch in the project makefile, or alias them to nothing in the makefile to cause compilation errors when
  *        a non-existing LED is referenced in application code. Note that this means that it is possible to make
  *        compatible code for a board with no LEDs by making a board LED driver (see \ref Page_WritingBoardDrivers)
  *        switch in the project makefile, or alias them to nothing in the makefile to cause compilation errors when
  *        a non-existing LED is referenced in application code. Note that this means that it is possible to make
  *        compatible code for a board with no LEDs by making a board LED driver (see \ref Page_WritingBoardDrivers)
  *  \code
  *      // Initialize the board LED driver before first use
  *      LEDs_Init();
  *  \code
  *      // Initialize the board LED driver before first use
  *      LEDs_Init();
- *
+ *      
  *      // Turn on each of the four LEDs in turn
  *      LEDs_SetAllLEDs(LEDS_LED1);
  *      Delay_MS(500);
  *      // Turn on each of the four LEDs in turn
  *      LEDs_SetAllLEDs(LEDS_LED1);
  *      Delay_MS(500);
- *      LEDs_SetAllLEDs(LEDS_LED1);
+ *      LEDs_SetAllLEDs(LEDS_LED2);
  *      Delay_MS(500);
  *      Delay_MS(500);
- *      LEDs_SetAllLEDs(LEDS_LED1);
+ *      LEDs_SetAllLEDs(LEDS_LED3);
  *      Delay_MS(500);
  *      Delay_MS(500);
- *      LEDs_SetAllLEDs(LEDS_LED1);
+ *      LEDs_SetAllLEDs(LEDS_LED4);
  *      Delay_MS(500);
  *      Delay_MS(500);
- *
+ *      
  *      // Turn on all LEDs
  *      LEDs_SetAllLEDs(LEDS_ALL_LEDS);
  *      Delay_MS(1000);
  *      // Turn on all LEDs
  *      LEDs_SetAllLEDs(LEDS_ALL_LEDS);
  *      Delay_MS(1000);
- *
+ *      
  *      // Turn on LED 1, turn off LED 2, leaving LEDs 3 and 4 in their current state
  *      LEDs_ChangeLEDs((LEDS_LED1 | LEDS_LED2), LEDS_LED1);
  *  \endcode
  *      // Turn on LED 1, turn off LED 2, leaving LEDs 3 and 4 in their current state
  *      LEDs_ChangeLEDs((LEDS_LED1 | LEDS_LED2), LEDS_LED1);
  *  \endcode
 
                #if (BOARD == BOARD_NONE)
                        static inline void LEDs_Init(void) {};
 
                #if (BOARD == BOARD_NONE)
                        static inline void LEDs_Init(void) {};
+                       static inline void LEDs_Disable(void) {};
                        static inline void LEDs_TurnOnLEDs(const uint_reg_t LEDMask) {};
                        static inline void LEDs_TurnOffLEDs(const uint_reg_t LEDMask) {};
                        static inline void LEDs_SetAllLEDs(const uint_reg_t LEDMask) {};
                        static inline void LEDs_TurnOnLEDs(const uint_reg_t LEDMask) {};
                        static inline void LEDs_TurnOffLEDs(const uint_reg_t LEDMask) {};
                        static inline void LEDs_SetAllLEDs(const uint_reg_t LEDMask) {};
                        #include "XMEGA/A3BU_XPLAINED/LEDs.h"
                #elif ((BOARD == BOARD_USB2AX) || (BOARD == BOARD_USB2AX_V3))
                        #include "AVR8/USB2AX/LEDs.h"
                        #include "XMEGA/A3BU_XPLAINED/LEDs.h"
                #elif ((BOARD == BOARD_USB2AX) || (BOARD == BOARD_USB2AX_V3))
                        #include "AVR8/USB2AX/LEDs.h"
-               #elif (BOARD == BOARD_MICROPENDOUS_32U2)
+               #elif ((BOARD == BOARD_MICROPENDOUS_REV1) || (BOARD == BOARD_MICROPENDOUS_REV2) || \
+                      (BOARD == BOARD_MICROPENDOUS_32U2))
                        #include "AVR8/MICROPENDOUS/LEDs.h"
                        #include "AVR8/MICROPENDOUS/LEDs.h"
+               #elif (BOARD == BOARD_B1_XPLAINED)
+                       #include "XMEGA/B1_XPLAINED/LEDs.h"
+               #elif (BOARD == BOARD_MULTIO)
+                       #include "AVR8/MULTIO/LEDs.h"
+               #elif (BOARD == BOARD_BIGMULTIO)
+                       #include "AVR8/BIGMULTIO/LEDs.h"
+               #elif (BOARD == BOARD_DUCE)
+                       #include "AVR8/DUCE/LEDs.h"
+               #elif (BOARD == BOARD_OLIMEX32U4)
+                       #include "AVR8/OLIMEX32U4/LEDs.h"               
+               #elif (BOARD == BOARD_OLIMEXT32U4)
+                       #include "AVR8/OLIMEXT32U4/LEDs.h"              
                #else
                        #include "Board/LEDs.h"
                #endif
                #else
                        #include "Board/LEDs.h"
                #endif
                 */
                static inline void LEDs_Init(void);
 
                 */
                static inline void LEDs_Init(void);
 
-               /** Disables the board LED driver, releasing the I/O pins back to their default high-impedence input mode. */
+               /** Disables the board LED driver, releasing the I/O pins back to their default high-impedance input mode. */
                static inline void LEDs_Disable(void);
 
                /** Turns on the LEDs specified in the given LED mask.
                static inline void LEDs_Disable(void);
 
                /** Turns on the LEDs specified in the given LED mask.